zondag 10 september 2017

Kerstafbeelding ingekleurd met de Derwent Procolour potloden

Kleuren op kraftpapier deze keer met de Derwent Procolour potloden. Kleuren op kraftpapier gaat net even wat anders dan kleuren op gewoon papier omdat het kraftpapier sneller verzadigd raakt dan gewoon papier. Dus daar moet je wel rekening mee houden voor je begint. Ik begin altijd met de gehele afbeelding lichtjes wit te maken, waarom doe ik dat? Omdat de kleuren dan helderder blijven en het blend ook beter. Dan ga ik lichtjes beginnen met de opbouw van laagjes. Ik heb hierbij ook gebruik gemaakt van het Derwent blender potlood om de kleuren mooi in elkaar over te laten lopen. In de witte delen heb ik wat schaduw aangebracht met grijs en lichte tint bruin. De kleuren die ik gebruikt heb zijn: Groen 48-50-51 Rood 13-14-15-18 Oranje 09 Wit/Grijs en een tint Bruin 60-67-68-72

Hier zien jullie de stap voor stap.







2 opmerkingen:

Kaartenkraam zei

Zelf ben ik niet zo van het stempels inkleuren maar vind het knap als anderen het doen. Dit is heel mooi gedaan en zo lijkt het helemaal niet zo moeilijk!

groetjes van Ank

bolletjelucky.blogspot.com zei

Prachtig ingekleurde vrolijke sneeuwpop Marga.
Lieve groetjes Miranda